2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
ŞEHİT ARİF ÇAKIR ORTAOKULU
DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ EKİM AYI RAPORU
Tanıtım ve Duyuru Etkinliği
Dilimizin Zenginlikleri Projesi bakanlık tarafından paylaşılan tanıtım videosu ve uygulama kılavuzu ile birlikte okulumuzdaki öğrencilere tanıtıldı.
Okul Yürütme Komisyonu
Okulumuzda projeyi yönetmek adına bir müdür yardımcısı koordinasyonunda Türkçe öğretmenlerinden oluşan komisyon oluşturuldu. Ve Okulumuz öğretmenleri projenin uygulanması için görevlendirildi.
Bilen Oturur Etkinliği
Ekim ayı içinde tüm sınıflarda “Bilen Oturur” etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte, sınıfta belirlenen bir kelimenin eş anlamlısını bulabilme etkinlikleri yapıldı(Tahtaya yazarak ve akıllı tahta kullanılarak). Doğru cevap veren öğrenciler sırayla oturdu. Bu etkinlikle öğrenciler, kelimelerin eş anlamlarını bulmaları ve kullanımlarını pekiştirme fırsatı buldular.
Klasik Eser Okuma Pano Çalışması
Türk Edebiyatı’nın klasik eserlerinden oluşan bir pano çalışması yapıldı. Bu panoda yer alan eserler ve yazarlar tanıtılarak Türk edebiyatındaki yeri hakkında bilgiler verildi. Bu çalışmayla öğrenciler, edebiyatımızın önemli yazarlarını ve klasik eserlerini daha yakından tanıma fırsatı buldurlar.
Sözlük Tasarım Yarışması
Okulumuz Türkçe öğretmenleri “Sözlük Tasarım Yarışması” düzenledi. Bu yarışmaya gönüllü öğrenciler katıldı. Öğrenciler, kendi tasarladıkları sözlükleri jüriye sundular. Jüri tarafından yapılan değerlendirme sonucunda okul birinci seçilerek eserimiz ilçeye gönderildi. Bu yarışmayla öğrenciler, sözlüklerin nasıl tasarlanabileceği konusunda fikir sahibi oldular.
Genel Değerlendirme
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Ekim ayında yapılan çalışmalarda öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımaları ve kültür taşıyıcısı olan değerlerimizi benimsemeleri amaçlandı. Yapılan çalışmalarda öğrencilerin ilgisini çekecek ve onlara öğrenme fırsatı sunacak etkinliklere yer verildi. Yapılan çalışmalardan elde edilen sonuçlar, öğrencilerin projenin amaçlarını benimsediklerini ve projeden yararlandıklarını gösterdi.